Säkerhetsdörrar för bostadsrättsföreningar

Vi finns där när föreningen behöver nya och stilsäkra säkerhetsdörrar

Du som sitter i styrelsen för en bostadsrättsförening gör förmodligen det på din fritid. Det innebär antagligen också att du inte hinner sätta dig in i allt som rör säkerhet och säkerhetsdörrar. Vi på Säker Bostad förstår detta och strävar efter att underlätta för dig och styrelsen. Detta gör vi normalt på lite olika sätt beroende på hur omfattande inköpet är och om kostnaden ska betalas av föreningen eller av den enskilde medlemmen. Boka gärna ett möte med oss eller kontakta oss så kan vi berätta mer och svara på vanliga frågor. Vi har också möjlighet att ordna en visning av våra säkerhetsdörrar för bostadsrättsföreningen. Denna träff blir ett utmärkt tillfälle för medlemmarna att se dörrarna och få svar på frågor och funderingar.

Säker Bostad-modellen för bostadsrättsföreningar

I många föreningar kan det vara upp till varje enskild medlem om du vill ha en ny säkerhetsdörr. Det innebär också att du själv får stå för kostnaden. Dock lönar det sig ofta om man kan samla ihop flera grannar som alla kan köpa på samma gång och via en insamling. Därför har vi på Säker Bostad tagit fram en arbetsmetod där vi sköter hela proceduren från start till mål. Här kan du se hur en sådan insamling kan gå till väga även om vi också kan skräddarsy processen helt efter era önskemål.

STEG 1

Styrelsen har förhandlat fram ett bra pris och produkt tillsammans med oss.  Vi tar nu fram ett utskick som är anpassat till just er förening och era dörrar. I samråd med styrelsen godkänns utskicket och Säker Bostads representant sköter aviseringen om inget annat önskas. Medlemmarna brukar oftast få 2 till 3 veckor på sig att bestämma sig för en dörr. Säker Bostads representanter finns alltid tillgängliga för att svara på frågor och funderingar.

STEG 2

När intresseanmälningarna är insamlade så tar Säker Bostad kontakt med samtliga kunder för att boka in ett hembesök eller ett telefonmöte. Under detta samtal går vi igenom montageförutsättningar, skriver ett avtal och kommer överens med kunderna om en finansieringsplan. Vi erbjuder här upp till 24 månader räntefri avbetalning i samarbete med Swedbank.

STEG 3

När beställningarna är mottagna kan vi beställa dörrarna från fabrik. Leveranstiden varierar beroende på vilken dörrtyp din förening har valt. Normalt tar det 5 till 7 veckor från det att dörren beställs tills det att den är installerad och klar. När dörren finns på vårt lager kontaktar vår tidsbokning medlemmarna för att boka in en monteringstid.

Hör av dig till oss